Bon dia, bona tarda o bona nit!
En l’anterior post vam parlar sobre el control tònic, us vam fer cinc cèntims sobre el que era, com evoluciona i la seva educació, i ara farem el mateix amb el control respiratori.
El control respiratori és també una important funció corporal, que implica el control del ritme i la profunditat de la respiració. L'aparell respiratori és l'aparell encarregat de la respiració i està format per les vies respiratòries, els pulmons i el diafragma.
A més de intercanvi de gasos, cal tenir present que una respiració adequada es tradueix en un equilibri físic i mental, és la base essencial del ritme propi de l’infant i la respiració, amb el seu ritme, és alhora una funció essencial en la seva construcció de la imatge de sí mateix.
L’infant quan neix respira per necessitat i no es fa conscient de la seva respiració fins als 2-3 anys i aquí es quan intervenim per educar-lo. Per fer-lo utilitzem activitats de relaxació, per exemple els hi diem que es tombin al terra de panxa al aire i els hi expliquem com es respira i el que es provoca.
“Agafem aire pel nas i notem com s’infla el pit i es desinfla la panxa posant un mà al pit i un altra a la panxa. Desprès traiem l’aire per la boca i notem com passa tot el contrari.”
Hi ha moltes maneres de treballar aquests elements (esquema corporal, control tònic i respiratori) i en aquests últims posts us hem explicat les que més ens agraden a nosaltres, esperem que us hagin servit d’ajut, fins la pròxima!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada