Bon dia, bona tarda o bona nit!
Seguint amb les bases teòriques que vam començar en l’anterior post, avui ens posarem les ulleres de Acouturier i mirarem els objectius i la metodologia de la psicomotrocitat des del seu punt de vista. Preparats? Doncs comencem!
L’objectiu general de la psicomotricitat d’Acouturier és afavorir el desenvolupament global i harmònic dels infants i es divideix en altres més específics que són:
- Afavorir el desenvolupament de la funció simbòlica, és a dir, el procés de simbolització i l’accés a la representació.
- Promoure l’expressió de totes les possibilitats motrius, cognitives, relacionals i emocionals.
- Afavorir el desenvolupament dels processos pels quals l’infant es sent segur de si mateix.
- Deduir l’historia més interna de l’infant i descobrir els elements que bloquegen la seva maduració, socialització i aprenentatge.

L’expressivitat motriu que planteja ell és la forma original en la qual l’infant manifesta la seva part més inconscient des de les primeres interaccions amb el món exterior. Aquesta manifestació es realitza a partir del joc lliure, les activitats espontànies i permissives .
Es parteix de les necessitats emotives i motrius dels infants durant les sessions i, ells són els protagonistes del seu aprenentatge segons els seus interessos. Per tant, el psicomotricista que està durant la sessió no imposa sinó que acompanya a l’infant en aquest procés lliure.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada