Bon dia, bona tarda o bona nit!
Continuant
amb les bases teòriques que vam comentar en l’anterior post, avui ens
posarem les ulleres de Pickler i mirarem els objectius i la metodologia
de la psicomotrocitat des del seu punt de vista.
- Que l’infant acabi sent autònom.
- Que l’infant sigui capaç de tenir consciència de si mateix i del seu entorn.
- Afavorir la relació afectiva entre l’infant i l’educador/a i l’infant i els seus iguals.
- Tenir, al finalitzar les sessions, un bon estat de salut física.
El
seu mètode consisteix en deixar al infant amb total llibertat,
defensant el moviment lliure com a forma de treball. Per això el
educador/a encarregat/da ha de complir aquests requisits:
- Tenir molta paciència i respectar el ritme de cada infant.
- Mostrar dolçor i consideració vers l’infant.
- No intervenir, si no es necessari, en el joc de l’infant.
Desprès
d’utilitzar aquests parell de ulleres per posar-nos en els ulls
d’aquests il·lustres pedagogs/es, en el pròxim post exposarem un exemple
de sessió de psicomotricitat.
Fins aviat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada